Journey to the Chocolate World – Vladimir Sfrija – Concurs boardgamers.ro 1 an

Vladimir Sfrija e al treilea participant la concursul nostru. Propunerea lui e Journey to the Chocolate World – The EPIC game on EVERYTHING şi pe noi ne-a lăsat cu gura căscată! Aveţi mai jos regulamentul, aşa cum l-a trimis el:

“In acest quest jucatorii sunt iepurasi-roboti, care iau -fiecare- o forma mai mult sau mai putin umana pentru a putea trece de piedici si a-si duce la capat misiunea. Care este misiunea? Sa fii primul care ajunge la ciocolata (sincer, ce alt scop in viata ar putea avea un robot?). Totusi, pentru a pune mana pe ciocolata trebuie sa reuseasca sa depaseasca ceilalti jucatori, evitand in acelasi timp capcanele de-a lungul calatoriei.

 Calatoria spre ciocolata este grea. Jucatorii sunt pusi in diverse situatii, trebuind sa supravietuiasca atat capcanelor cat si celorlalti jucatori. Aceste situatii/challenge-uri sunt descrise mai jos, acestea fiind Fazele jocului.

Viata jucatorilor este contorizata cu matsurile din red dragon inn.Toti pornesc cu 15 HP la inceputul jocului. Daca un jucator ajunge la 0 HP, acesta a murit (iese din joc).

Fiecare primeste la inceput 2 carti de atac. Totusi, ca sa folosesti una din aceste carti, iti pierzi o tura.

De fiecare data cand un jucator termina o faza, primeste o aruncare cu butoiul. Toti jucatorii sunt dispusi pe tabla cu aceleasi sanse (in locuri cu distanta egala de centru) – prin pionii jocului. Cel/cei daramati de butoi pierd 1 HP.

 Desfasurarea jocului:

 FAZA ierarhiei sacre

 Pentru a se stabili ordinea jocului, jucatorii iau parte la Pit Fight (se joaca 1 runda de Schweinerei/Pass The Pigs). Cine da combinatia cea mai valoroasa e primul. Urmatorul al doilea etc. Pt fiecare departajare, cei la egalitate mai dau o data si tot asa.

FAZA alegerii

 Jucatorii sunt iepurasi roboti, Care tre sa ia in stapanire corpuri ale fiintelor din lume. Fiecare fiinta are puteri speciale.

 Naga are posibilitate de a se heal-ui de 3 ori pe parcursul jocului (cu cate 1 punct) – DAR il costa o tura.

       Dexter poate juca 1 carte de dmg o singura data fara sa piarda o tura.

      Demonul cand moare invie cu 5 HP (o singura data pe joc)

       Wildkin-ul poate fura 1 HP de la cineva (si si-l pune lui) o data pe meci – DAR il costa o tura.

        Ogre da de 2 ori cu butoiul cand termina fiecare faza. (totusi, piesa/piesele daramate la prima lovitura nu se pun inapoi in picioare = nu poate lovi acelasi jucator de 2 ori)

        Paianjenul poate sacrifica 1 hp de-al sau ca sa ii faca pe ceilalti sa piarda fiecare 1 hp.

       Alvin are puterea “mind control” – cand se afla in aceeasi faza cu alt jucator, ii poate controla actiunea timp de 1 tura. (o data pe joc)

       Dragonul are puterea “stop time” – isi sacrifica hp variabil pentru a “ingheta” unul sau mai multi jucatori 1 tura (1 hp pt un jucator, 2 hp pt 2 jucatori, 3 hp pt 3 etc.) – o data pe joc. – NU isi pierde tura cand foloseste aceasta putere.

        Infernalul poate provoca la duel 1 data pe joc un alt jucator la alegere, la o mana de Dobble – modul 3 – cel de departajare. Daca il invinge, schimba locul cu acesta, oriunde s-ar afla in joc. Daca pierde totusi, se intoarce la inceputul jocului, imediat dupa faza de alegere a caracterului.

Aceasta faza se desfasoara pe tabla de ricochet robots, cu zaruri. Caracterele sunt in locurile tinta, puse random. Nu se declara dinainte fiecare ce caracter vrea. Pot exista discutii, desigur, jucatorii pot spune orice ca sa nu le dea celorlalti de inteles ce caracter vor sa aleaga.

Fiecare jucator da cu zarul (1 zar), pentru a vedea cate mutari poate face in acea tura. (in stilul ricochet robots – se poate opri doar Online Pokies in zid sau alti roboti). Cand un jucator ajunge la un caracter, il ia in stapanire si porneste cu el la urmatoarea faza.

FAZA terenului minat

Jucatorii trebuie sa strabata un teren minat. Se avanseaza cu o saritura pe tura. Acesta e format din hexagoane (cele de la catan), care au sub ele carti de la Dobble.

Ei sar de pe un hexagon pe altul. Cand sar pe un hexagon, este intoarsa cartea de Dobble de sub acesta. Daca pe cartea de dobble exista o bomba, acestia pierd 1 Hp. Daca pe carte nu este o bomba dar este o masina, atunci mai pot merge un spatiu in aceeasi tura (DOAR daca nu are si o bomba cartea, caz in care doar bomba are efect – evident, ar arunca in aer si masina). Cartile de dobble sunt puse random sub cele de catan (cu fata in jos). Trebuie ca aproximativ o treime din carti sa aiba bomba.

FAZA echilibrului interior

Jucatorul trebuie sa-si duca cu succes personajul printre gaurile din schweizer, pana sus in locul corespunzator. Daca a cazut prin una din gauri pierde tura, si tura urmatoare porneste din nou de jos.

FAZA calatoriei

Jucatorii tre sa strabata harta sa ajunga in urmatoarea faza etc. In 2-3 playeri pe lung. In 4-6 playeri pe lat. Se joaca cu 2 depozite aparate. Fiecare depozit contine 10 carti de ticket to ride cu fata in jos. Totusi, pentru a lua cartile, trebuie sa treci de aparator, iar asta te costa 2 HP. Depozitele sunt puse echilibrat pe harta, la distante egale.

Cei care sunt in aceeasi faza isi pot pune bete-n roate (sa blocheze drumul, exact ca-n TTR). Scopul e sa faca un drum continuu (sau folosind garile) intre un oras dintr-un capat de jos al hartii si unul din capatul de sus. Toti incep cu 5 carti de TTR.

Dupa ce un jucator a trecut de faza calatoriei, vagoanele lui sunt scoase de pe harta.

FAZA iepurasilor

Jucatorii trebuie sa ghiceasca iepurele din 6 carti de dixit. Cu cat esti mai avansat in joc, ai mai putini iepuri. Primul ajuns in acea faza are 1 iepure din 6 carti, la al doilea sunt 2 iepuri in 6 carti etc. Daca 2 sunt pe acelasi loc, ambii au sansele mai mici (de exemplu. Jucatorul de pe locul 2 nu a nimerit din prima si pana i-a venit iar randul l-a ajuns din urma locul 3 la faza iepurasilor. Acum ambii au aceleasi sanse la iepuri, si anume 2 din 6). Cand ghicesti iepurele poti trece mai departe. Daca ratezi, se scoate cartea ratata, si tura viitoare ghicesti din mai putine (ex. Locul 1 nu a ghicit, tura urmatoare va trage 1 din 5, daca nu ghiceste iar va trage din 4 etc.).

FAZA masacrului

Cartonasele trandafir de la skulls & roses sunt dispuse in triunghi (cu un varf spre jucator). In centrul triunghiului este cartonasul cu skull. Obiectivul jucatorilor este sa trimita totemul (de la jungle speed) astfel incat aceasta sa ramana pe cartonasul cu skull.

FAZA ciocolatei(se considera ramas pe cartonas si daca este pe acesta, de exemplu, doar cu un colt) Nu este asa de simplu totusi. Fiecare carton este aparat de 1 cal, o barca si 2 infanteristi (de la Game of Thrones).

Cel care trece primul de ultima faza (faza masacrului) forteaza sfarsitul jocului, si este

declarat mare maresal castigator universal. Acesta castiga onoarea de a urca muntele sacru al ciocolatei, si dreptul de a lua ciocolata din varf.

 Ce va trebuie pentru a juca (mai mult sau mai putin):

World of Warcraft The Boardgame, Red Dragon Inn, Ricochet Robots, Ticket To Ride, Dixit, Skulls & Roses, Catan, Dobble, Game of Thrones, Schweinerei, Jungle speed, Tower of terror, Cheese, Jenga”

Ce părere aveţi? Ar trebui Vladimir să se apuce de făcut jocuri?

4 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.