Fondatorul Days of Wonder explică legătura dintre iPad și boardgames

Într-un excelent articol semnat Penny Arcade, Eric Hautemont, fondatorul şi CEO-ul Days of Wonder, explică felul în care au ajuns să acorde atât de multă importanţă jocurilor pe web iPhone şi iPad. După părerea lui, oamenilor le place mult să joace jocuri, dar nu le place să înveţe jocurile pe cont propriu. Adică preferă să le explice altcineva regulile, lucru cât se poate de adevărat. Eric Hautemont spune că provocarea e să creezi jucători care să îi înveţe pe alţii regulile jocului.

Având un trecut în IT, Hautemont a putut paria pe tehnologie pentru a răspândi jocuri deja de succes ca Ticket to Ride şi Small World. Pe lângă versiunile de browser deja existente, primul joc lansat pentru iPad a fost Small World, care la lansare a avut preţul de 6,99$. Mulţi ar spune că nu e puţin, dar succesul pe care l-a avut demonstrează că preţul cerut nu a fost prea mare. Partea interesantă doar acum urmează, în urma cumpărării jocului pe iPad, foarte mulţi jucători au ales să-l cumpere şi în formatul clasic de boardgame, la un preţ mult mai mare. Rezultatele au fost uimitoare, în doar câteva săptămâni, vânzările Small World au crescut cu 40%. Aceaşi strategie a fost urmată şi de Ticket to Ride, la care după lansarea pe iPad cu 6,99$ au crescut vânzările jocului clasic cu 30%. Mai mult, după lansarea Ticket to Ride Pocket, pentru iPhone, care a costat doar 0,99$, vânzările variantei pentru iPad au crescut de 4 ori şi a jocului original cu 70 de procente. Pe lângă aceasta, şi jucătorii originalului Ticket to Ride au vrut să aiba jocul cu ei peste tot, cumpărând şi ei aplicaţiile pentru iPad şi iPhone.

Days of Wonder e exemplul perfect cum se pot stoarce bani pe toate planurile de la fanii jocurilor de societate, dar asta nu ar funcţiona dacă jocurile lor nu ar fi jocuri bune, şi mai ales accesibile unui public larg.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *